Tanulási módszerek gyerekeknek

TANULÁSI MÓDSZEREK GYEREKEKNEK

Tanulási módszerek gyerekeknek - hogy sikerélmény legyen a tanulás

Szülőként gyakran szembesülünk aggodalommal, kétségbeeséssel, ha gyermekünk nincs jó viszonyban a tanulással.

Jogos a félelem attól, hogy a szenvedés, a „nem büszkélkedem” vele eredmények

befolyásolják a gyermek önmagába vetett hitét, énképét.

Ez számára bezárhat kapukat olyan lehetőségek előtt, amelyeket pedig megérdemelne.

 

Azért dolgozom, dolgozunk, hogy a gyerekek megkapják a legfontosabbat, ami a hosszú távú boldogulásukhoz kell: az érdeklődést és motivációt a tanulásra, jó tanulási módszereket és végül azt az önbizalmat és szociális képességeket, amelyekkel sikeresen tudnak működni bármely közösségben.

Péter Kata

tanulásfejlesztés-tréner és csapata

n

Így teszünk a gyerekekért

Többet, mint csak tanulási módszerek tanítását

Tanulási módszerek gyerekeknek - SMART Start tanulás programok
SMART Start TANULÁS PROGRAMOK

Alsósoknak, felsősöknek és a gimnazista korosztálynak. A jól tanulás módszerei mellett szemléletet formálunk: felelősséget ébresztünk és tudatosságra ösztönözzük a tanulásban.

Tanulási módszerek gyerekeknek - tanítása online
ONLINE TANULÁS TRÉNINGEK

Testreszabott tanulási módszerek megismerése és gyakorlása 5-9. osztályos gyerekeknek. Tanulási képességek felmérésével és szülői konzultációval. ADHD-s gyerekeknek is javasolt.

tanulási módszerek az iskolában
ISKOLAI TANULÁS TRÉNINGEK

Tanulási módszerek tanítása az iskolában 3. osztálytól 9. osztályig. Szülőként TE is szervezheted a gyereked osztályközösségének! Nézd meg a többi szülő tapasztalatait, értékelését!

Fotógaléria

Tanulási módszerek gyereknek

Lapozz bele, hogy nálunk – ahol a GYEREK a fontos – hogyan zajlanak a foglalkozások!

Még több fotót és értékeléseket találsz az egyes foglalkozásoknál – válaszd ki, hogy mi érdekel!

Változások a tanulásában Velünk

…mert a JÓL tanulás módszerei tanulhatók

L

Épít az erősségeire

Ismeri az erősségeit és a fejlesztendő területeit a tanulásban. Képes a tanulási céltól függően tanulási technikát választani.

l

Jól tud jegyzetelni

Többféle vázlatkészítési technikát ismer, és ezeket készségszinten tudja használni. Jól választja ki, hogy milyen helyzetben melyiket alkalmazza a legjobb eredmény érdekében.

Motiválttá válik

Ismer technikákat a motivációja megteremtésére és fenntartására, és ezeket a gyakorlatban tudja alkalmazni.

p

Látja a lényeget

Megtalálja és el tudja különíteni egy szövegben a lényeges információt a lényegtelentől. Képes gyorsan és hatékonyan átlátni a szöveg belső struktúráját, így a hosszabb szövegek esetén sincsenek értelmezési problémái.

Tudatosabban tanul

Tanulási célnak megfelelő, több technikát használ. Jól tervezi a feladatokhoz az időt. Konkrét és mérhető tanulási célokat állít fel, és azokat eléri.

Felelősséggel tanul

Felismeri, hogy felelős a saját tanulásáért és eredményeiért. Képes kitartóan tenni az eredményért.

Jól osztja be az idejét

Jól tervezi a tanuló és pihenő idejét. A feladatait tudja priorizálni saját tanulási típusának és aktuális lelkiállapotának függvényében.

Sikerélménye van

A tanulási technikák használatával sikeresebb lesz a tanulás. Az eredmények pozitívan hatnak a motivációjára és tanuláshoz való viszonyára.

z

Tanulási módszerek gyerekeknek

Náluk mindig történik valami – Hírek, aktualitások a tanulás tanulásáról

SMART Start tábor tanulás tréninggel 2024

Megjelentek a SMART Start tábor tanulás tréninggel programunk részletei 2024-re.

Külön ALSÓS és FELSŐS turnusokban várjuk a gyerekeket, hogy AKTIVÁLJUK őket a szeptemberi tanévkezdésre!

Early Bird jelentkezés: 2024. május 10-ig!

Nagy Tanulás Teszt

A Te gyereked milyen viszonyban van a tanulással? Tudd meg, milyen tanulási típusba tartozik, vagy mennyire motivált a tanulásra! Vajon sikerorientált vagy inkább kudarckerülő a tanulásban?

Érdemes előbb képben lenni, hogy jól segíthesd!

Péter Kata tanulás-tréner a Duna Tv Családbarát magazinban

Havonta egyszer, szerdánként élőben találkozhattok Velem a tvképernyőn, a Duna Tv Család-barát magazinjának tanulásmódszertan szakértőjeként.

A műsorban a gyermekek tanulásáról, a JÓL tanulás tanításáról beszélgetünk – minden hónapban más-más a konkrét téma. A legutóbbi – április 24-i élő adás visszanézhető:

első rész itt» ,második rész itt»

Eszközök, segítségek

A JÓ tanulási módszerek mellé

OKOSAN TANULOK tanulásmódszertani kártyák gyerekeknek

OKOSAN TANULOK tanulásmódszertani kártyák gyerekeknek – egy kezdő lépés az önállóan tanulni tudás felé.

Szülőknek is hasznos segítség, hogyan támogassák a gyereket a tanulásban való önállóságban. 

SMART Start tanulástervező

SMART Start Tanulástervező mágnestáblák – hogy mindig minden feladat szem előtt legyen. Vizuális és cselekvéses tanulási típusú és ADHD-s gyerekeknek hatékony segítség a tervezettebb, gyorsabb tanuláshoz!

Tanulási módszerek gyerekeknek

Tanulási képességek felmérése, szülői konzultációk és egyénre szabott tanácsadás. Tantermi és online szülői kurzusok a gyerek tanulásának támogatására.

ADHD – szülő/gyerek közös tanulás tréningek.

 

|

Vendégkönyvünk

Szülők, gyerekek, pedagógusok mondják

„A tréning abszolút hiánypótló és minden fontos tanulási területre koncentrált. Külön kiemelném a személyre szabottságot és Kata energikus, motiváló és szenvedélyes hozzállását. Csak ajánlani tudom mindenkinek.”

Terei-Vígh Krisztina, Ételérzés Online Főzőiskola alapítója, gasztroblogger

„Mozgalmas tréning volt, nagyon sok hasznos újat tanultam. A motivációban és a halogatás problémában voltam nagyon érintett, de csak voltam 🙂 !”  Terei-Vígh Tami, 6. o. online tanulás tréning résztvevő

Köszönöm, hogy ilyen türelmesen terelgetted hétről hétre a cseppet sem könnyű korszakát élő lányomat. Azt mondta, hasznos volt, kritikus megjegyzés alig volt. 🙂

N.Kinga, Emma 8.o. édesanyja

Annának élmény volt a közös tanulás, a társaival segítették egymást végig. Rengeteget kaptunk, jó lenne, ha az iskolában is így tanulnának :).

Emese, Anna 7.o. édesanyja

 A csoportmunkák voltak a legjobbak… egyébként az egész tök hasznos volt. A 2 perces technikákban nem hittem az elején, de tényleg működnek, azóta könnyebb elkezdeni a dolgokat.

Alíz, 8. o.

Nagyon kellett ez a tréning a nyolcosztályos gimi miatt, mert nem fogad el tőlem tanácsot, hogyan is érdemes tanulni. Örülök, hogy foglalkoztál vele és rád hallgatott”.

S. Andi, Bali 5. o. édesanyja

A stresszkezeléses technikák szuperek, a témazáró-felelés már nem gyomorgörcs. A vázlatolás eleinte nehezebben ment – nem volt kedve időt szánni rá -, de miután megmutattad, mennyi időt spórol vele, használja. A pihenőidő jobb eltöltésén még dolgozunk. 🙂

K.Ildikó, Alex 6.o.édesanyja

Tartottam az online oktatástól, mert rossz iskolai tapasztalataink voltak a járvány idején. De a tréningen nem volt ideje menet közben egyebet csinálni. Végig lelkes volt, szerette a csapatmunkákat. Már látszik, hogy jobban szervezett. Az eredményeket majd látjuk. Nagyon köszönjük.

Csilla, Péter 6.o. édesanyja

A hallás utáni jegyzetelés volt nagyon problémás nekem, ezen sikerült változtatni. A paráim még megvannak, de már egészséges szinten tudom tartani, köszönöm a lehetőséget.

Bius, 7.o.

„A stresszkezeléses technikák szuperek, a témazáró-felelés már nem gyomorgörcs. A vázlatolás eleinte nehezebben ment – nem volt kedve időt szánni rá -, de miután megmutattad, mennyi időt spórol vele, használja. A pihenőidő jobb eltöltésén még dolgozunk. 🙂

K.Ildikó, Alex 6.o.édesanyja

„Tartottam az online oktatástól, mert rossz iskolai tapasztalataink voltak a járvány idején. De a tréningen nem volt ideje menet közben egyebet csinálni. Végig lelkes volt, szerette a csapatmunkákat. Már látszik, hogy jobban szervezett. Az eredményeket majd látjuk. Nagyon köszönjük.”

Csilla, Péter 6.o. édesanyja

„A hallás utáni jegyzetelés volt nagyon problémás nekem, ezen sikerült változtatni. A paráim még megvannak, de már egészséges szinten tudom tartani, köszönöm a lehetőséget.”

Bius, 7.o.

„Elsőéves gimis osztályfőnökként szükségesnek tartottam a tanulás tréninget, hogy a gyerekek fel tudják venni a ritmust. Hatékony volt a tréning, a gyerekek élvezték a csoportos munkát.  Segítség volt hallani a tanulás tervezésről, a célok fontosságáról is. Hasznos volt a vázlatkészítéses rész, nálunk elég jellemző, hogy hallás után kell leírniuk önállóan, ami fontos. Az önismereti részeket különösen értékelték a gyerekek.”

Sz. Bajkó Ildikó, 7. oszt. osztályfőnök, Budapest, Szent István Gimnázium

„Nagyon hálás vagyok, hogy meg tudtuk szervezni a tréninget az iskolában, hála a szülői szuper közösségnek. A gyerekek nagyon élvezték, és jók a szülői visszajelzések is.”

P. Lászlóné, 4. oszt. osztályfőnök

Sokkal több értékelést olvashatsz az egyes tanulás programoknál! Kattints arra a programra vagy eszközre, ami felkeltette az érdeklődésedet – és olvasd el, mit mondanak róla azok, akik már kipróbálták!

i

koopBlog

Tanulási módszerek gyerekeknek – Tippek

Személyesen kipróbált és hatékonyan alkalmazható tanulási és tanítási módszerek a mindennapok gyakorlatához szülőknek

Időgazdálkodás „tanítása” kisebbeknek

Időgazdálkodás „tanítása” kisebbeknek

Az idővel való jó gazdálkodás nem szuperképesség, amivel születni kell. Azt meg lehet tanulni, és felnőtt korára az ember szerez ebben tapasztalatokat: kinek jobban, kinek kevésbé megy. Törvényszerű, hogy a gyerekeink is a maguk kárán, esetleg keserves tapasztalatokat követően jöjjenek rá az idővel való jó sáfárkodás módszereire, vagy mi szülők tehetünk ezért? Erre ad választ és a hogyan-ra gyakorlati útmutatót a bejegyzés… hamarosan.

bővebben
Gerinckímélő ülés tanuláskor – hogyan?

Gerinckímélő ülés tanuláskor – hogyan?

Hogyan üljön a gyerek otthoni tanuláskor? Milyen széket válasszunk? Mire figyeljünk oda? A helyes, gerinckímélő üléssel nem pusztán egészségügyi problémákat előz meg, hanem a tanulását is hatékonyabbá teheti. Mutatjuk, hogyan…

bővebben
Szókincs fejlesztés – játékosan: 3 Tipp szülőknek

Szókincs fejlesztés – játékosan: 3 Tipp szülőknek

Az életkornak megfelelő szókincs és az árnyalt kifejezőkészség a tanulási képességek egyik legfontosabb összetevője, meghatározója. A szókincs bővítésének egyik eszköze az olvasás, amit a mai gyerekek nem visznek túlzásba, hisz annyi minden más érdekesebb, könnyebb, szórakoztatóbb dolog van kéznél. Szülőként tehetünk a gyerekünk szókincsének gazdagításáért, játékosan, hogy ne csak számára, hanem számunkra is élmény legyen a közösen eltöltött idő. 3 gyakorlatban is kipróbált tipp (ami még kamaszoknál! is bevált), nyárra, akár a közös étkezések idejére.

bővebben
Virtuális gyereklét – mit tegyen a szülő? 1. rész.

Virtuális gyereklét – mit tegyen a szülő? 1. rész.

Mit tehet egy szülő, ha szabályozni szeretné a gyermek képernyő előtt töltött idejét? Hogyan birkóznak meg mások a problémával? Reprezentatív magyar kutatási adatokkal, hogy milyen stratégiával próbálják a szülők kordában tartani a gyerekek online életét. Milyen szülői csoportok különböztethetők meg?

bővebben