Iskolai

tanulás tréningek

Hihetetlen… az iskolában mindent tanulnak a gyerekek, csak

HATÉKONYAN TANULNI nem tanulnak meg.

Jó volna változtatni ezen?

h

Tanulási technikák - 100% gyakorlat

Konkrét módszerek a „hogyan értsem,  tanuljam, jegyezzem ezt meg?” problémák megoldására. 

>

kudarcok kezelése,relaxáció

A sikertelenséggel, a „nem vagyok képes rá” negatív hozzáállással való sikeres megküzdés módszereinek ismerete és gyakorlása kialakítja és fenntartja a tanuláshoz való pozitív hozzáállást. 

énkép, önismeret

A tanulás, az iskolai munka sikerességének egyik alapfeltétele a megfelelő önismeret: a tanulók saját erősségeinek felismerése – felismertetése.

Iskolai tanulás tréningek 3-9. osztályosoknak

Pedagógusként és szülőként is azt mondom, hogy a gyerekeknek/diákoknak utat kell  mutatni, hogyan építsék fel saját hatékony tanulási módszereiket.  Az iskolai kudarcélmények a tanuláshoz való negatív hozzáálláshoz vezetnek, és ez döntő hatást gyakorolhat a pályaválasztásra.

Tapasztalom, hogy a diákok igenis tudnak lelkesedni a tanulásért, munkál bennük az izgalom az új dolgok megismerése iránt.

Hiszem, hogy ha nem csupán „elszenvedői”, hanem aktív alakítói saját tanulási folyamatuknak, önbizalomteljesek és  eredményesek lesznek a tanulásban.

Péter Kata tanulásfejlesztés tréner
Péter Kata

tanulásfejlesztés-tréner

Mit tanulhatnak meg a gyerekek az iskolai tanulás tréningeken?

Korosztálynak megfelelő tematika

Alsóban fontos megalapozni az önálló tanulást, ki kell alakítani alaprutinokat, hogy később tudjon mire építeni a gyermek.

A Tanulás tréning 3-4. ebben segít, a korosztály igényeinek megfelelően játékosan, sok mozgással, tapasztalással.

Választható témák a korosztályban:

I

5 szabály a sikeres tanulásért

I

énkép, önismeret

I

memoriter tanulási technika

I

idegen szavak tanulási módszer

A felső tagozat első első két évében meg kell szokni sok új tantárgyat és tanítási stílust, új tanárokat. Nő a tananyagmennyiség, rendszeresek a számonkérések. Fontos, hogy ebben a korban segítséget kapjon a gyermek, hogy minél több sikerélménye legyen.

A Tanulás tréning 5-6. a korosztály igényeinek megfelelően segít a gyerekeknek, hogy ne veszítsék el a tanulási kedvüket. A tréningen kooperatív módszerekkel oktatunk.

Választható témák a korosztályban:

I

énkép, önismeret

I

otthoni tanulás alapszabályai

I

tanulás tervezés

I

jó cél meghatározás

I

jegyzetkészítési technikák

I

relaxáció és önmotivációs gyakorlatok

I

hogyan tanuljunk hatékonyan vázlatból – a vázlat kiegészítés módszere

I

felkészülés dolgozatra

Ez a korosztály már gimnazista, vagy gimnáziumi felvételire készül. Vagy megtapasztalta már mennyire másképp kell tanulni, mint általános iskolában, vagy hamarosan meg fogja. Még az utolsó pillanatokban van, hogy a tanulási módszerei megváltoztatásával javítsa az eredményeit, és – ami ebben a korban a legfontosabb – csökkentse a tanulásra szánt időt.

A Tanulás tréning 7-10. ismerve a korosztály érettségét, kritikus gondolkodását, partnerségét a konstruktív vitában, kooperatív technikák alkalmazásával tapasztaltatja meg az egyes technikák működését a gyakorlatban.

Választható témák a korosztályban:

I

énkép, önismeret

I

otthoni tanulás alapszabályai

I

tanulás tervezés

I

jó cél meghatározás

I

lényegkiemelés írott szövegből

I

vázlatkészítés írott vagy hallott szövegből

I

hogyan tanuljunk hatékonyan vázlatból – a vázlatkiegészítés módszere

I

relaxáció és önmotivációs gyakorlatok

I

felkészülés dolgozatra

I

sikeres szóbeli felelet

I

jó prezentáció készítés alapvetései

I

szóbeli prezentációs készségek 

Hogyan tanulunk az iskolai tanulás tréningeken?

Kooperatív módszerekkel

kooplab iskolai tanulás tréning

A képek a budapesti Németh László Gimnázium 8. osztályosainak, és a  Szent István Gimnázium 7. osztályosainak tanulás tréningjén készültek.

iskolai tanulás tréning felsősöknek

A diákok megtanulnak TANULNI!

A tanulás tréningek nem előadások, ahol a résztvevő passzívan fogadja be, amit az oktató a pulpitusáról állít, hanem gyakorlatorientált, interaktív, a diákok aktív, cselekvő részvételével zajló foglalkozások. A megismert tanulási módszereket ki is próbálják, meg is tapasztalják.

Hiszek abban, hogy a tréningek kooperatív szervezésével egyszerre tanulnak tanulni és fejlesztik azokat a szociális képességeiket, amelyek elengedhetetlenek a későbbi sikeres helytálláshoz a munkában és a magánéletben.

 

Z

fejlődnek a gondolkodási, tanulási képességek, hiszen a társas interakciók miatt sok különböző típusú ingert kap az agy

Z

magasabb a foglalkozások élvezeti értéke – a diákok szeretnek egymással-egymástól tanulni, kooperatív helyzetekben sokkal érdeklődőbbek, aktívabbak, motiváltabbak

Z

a feladatok kapcsán folyamatos interakcióban vannak társaikkal, így fejlődnek olyan szociális készségek, mint az egymásra figyelés, a türelem, a másik gondolatának tisztelete, a konszenzuskeresés képessége

Z

megszilárdul a saját tanulásuk iránti felelősségvállalásuk, a feladatokban meghatározott egyéni felelősséggel vesznek részt.

iskolai tanulás tréning - Szent István Gimnázium - kooplab

A képek a budapesti Szent István Gimnázium 7. osztályának és a Németh László Gimnázium 8. osztályosainak tanulás tréningjén készültek.

kooplab iskolai tanulás tréning

Tanulás tréningek az iskolában …

A tanulást is meg lehet tanulni!

tréning résztvevők nagy figyelemmel

Választható témák száma: 3

4 x 45 perces foglalkozás

4.500 Ft/fő

Választható témák száma: 5

5 x 45 perces tréning

6.500 Ft/fő

Választható témák száma: 7

7 x 45 perces tréning

8.000 Ft/fő

* A feltüntetett árak budapesti iskolai helyszínekre érvényesek 2024. január 1-től. Budapesten kívüli helyszíneken a tréningek árai változhatnak. A foglalkozások min. 25 fő részvételével rendelhetők. Vedd fel velünk a kapcsolatot vagy kérj konkrét ajánlatot!

** A korosztályonként megadott választható témák száma bővíthető a tréningnapok számának növelésével. Mivel a foglalkozások nem hagyományosan – frontálisan, „tréner beszél és gyerekek hallgatják” módon – szervezettek, ezért az egy napon, a gyerekek számára hasznosan feldolgozható témák számát a kicsiknek 3, az 5-6. osztályosoknak 5, a nagyoknak 7 témában korlátoztuk. További témák feldolgozása tehát két napos tréning keretein belül valósítható meg hatékonyan.

Szülők, pedagógusok mondták…

Tapasztalatok az iskolai tanulás tréningekről

Fontosnak tartottam, hogy a friss gimnazista gyerekeim kezébe egy komplett tanulástechnikai eszköztárat adjak, még az első félévben. A tréning nagyon jól sikerült, a gyerekek hasznosnak tartották. Különösen a kooperatív csoportmunkás részeket értékelték. A szülőktől is pozitívak a visszajelzések, a gyerekek azóta sokkal tudatosabban készülnek a megmérettetésekre.

Sz Bajkó Ildikó osztályfőnök, 7.o.

Szent István Gimnázium, Budapest

A történelmet a legidőigényesebb tanulni – ezt szokták mondani a gyerekeim. A tavaszi karantén ideje alatt meg kellett tapasztalniuk, milyen ha önállóan kell tananyagrészeket feldolgozniuk. Okulva ebből a szeptembert rögtön tréninggel kezdtük. Nagyon örülök, mert így a novemberi online oktatás már felkészültebben érte őket. Sokkal kevesebbet panaszkodtak, és úgy tűnik, hogy a tanult módszereket alkalmazzák.

K. Margó osztályfőnök, 8. o.

magyar-történelem szakos tanár, Pécs

Az alsó után felsősnek lenni nehéz feladat, ezért gondoltam, hogy felvetem a szülőknek, támogatnának-e ebben. A tréning megvalósult, a gyerekek lelkesek voltak, sok újat hallottunk. Azóta én is próbálok az óráimon önálló tanulásra nevelő feladatokat kitalálni. Nagyon köszönjük.

P. Balogh Erika osztályfőnök 5.o.

Budapest

Nálunk szerencsére nagyon összetartó szülői közösség van, így sikerült a tréninget iskolaidőben, az iskolában megszervezni. Pozitívak a visszajelzések a többi szülőtől, a gyerekek nagyon élvezték a foglalkozást, a közös munkát. Sok újat és hasznosat tanultak.

Ádám Eszter SZMK vezető, 6. osztály

Örültem, amikor szülőin felmerült az ötlet. Azt gondolom, minden szülő látja, hogy mennyire fontos tanulni is megtanulni. Sokat kaptak, már csak rajtuk múlik, hogy mennyit fognak használni belőle.

Pados Csaba 7. osztály, szülő

Diákok értékelései…

Tapasztalatok az iskolai tanulás tréningről

LAPOZZ BELE!

Van olyan kérdésed, amire nem találtál választ?

Van olyan kérdésed, amire nem találtál választ?

Összeállítottunk egy listát azokból a kérdésekből, amelyek fel szoktak merülni az iskolai tanulás tréningek kapcsán. Böngéssz a vonatkozó gyakran előforduló kérdések  között!

Hasznos lenne egy

tanulás tréning

a Ti osztályotokban is?

Szervezzük meg együtt!

Beszéljünk a tartalomról!

Online felvesszük a kapcsolatot, megbeszéljük, hogy az adott közösségnek milyen igényei vannak a tematikával kapcsolatban. A tréningek tartalma rugalmasan alakítható, az egyes  korosztályoknak ajánlott témákból lehet választani!

 Konzultációs időpontot kérek!

Beszéljünk a formáról!

Igény szerint egyeztetünk a pedagógusokkal/teljes szülői közösséggel, hogy a szervezés zökkenőmentesen mehessen.

Jelentkezés/megrendelés

Miután a tréning tartalmát közösen kialakítottuk, már csak a formális jelentkezés van hátra!

 Jelentkezési lap 

 

Tanulás tréning a Ti iskolátokban is!

Kérj személyes konzultációt!