Péter Kata

tanulás tréner gyerekeknek

Tudatosítom az erősségeit.

Segítek felépíteni a saját tanulási stratégiáját.

Történetem

Közgazdásznak tanultam, több mint 10 évet dolgoztam az üzleti szférában, az utolsó években egy magyar gyógyszergyár marketing osztályvezetőjeként.

A gyermekeim születése azonban mindent megváltoztatott, ki akartam élvezni a velük való együttlét minden percét, és ezt nem tudtam összeegyeztetni veszteségek nélkül a versenyszférában való jelenléttel.

Így új, pedagógus diplomát szereztem. Nem feltétlenül akartam tanítani, csak látni, érteni, mi és hogyan történik az iskolában, mire a gyerekeim is bekerülnek a forgatagba. Kaptam azonban egy visszautasíthatatlan ajánlatot a Gyermekek Háza Alternatív Programtól, attól az egyetlen iskolától, ahol el tudtam képzelni magam. A többéves tanítási tapasztalatom alapján mondom, hogy minden gyerek meg tud tanulni “jól” tanulni, de nincs egyen-recept, ami mindenkinek egyformán beválik.

Több éve foglalkozom tanulásmódszertannal. Írtam tantervet “Tanulásmódszertan és időgazdálkodás” címmel gimnáziumok számára. Több éve vagyok tanulás tréner, tartok személyes és online tanulás tréningeket egyéniben és csoportban. A szülők visszajelzései igazolják, a gyerekeknek valóban szükségük van arra, hogy utat mutassunk nekik, mit és hogyan kell megtanulni, hogy sikerélmény lehessen a tanulás.

Tréner elveim

A gyerek van a középpontban

Nem tananyagot, hanem gyereket tanítok. Ezért nem lehet kétszer ugyanúgy ugyanazt tanítani.

A gyerek partner a tanulásban

Nem alárendelt tanár-diák viszonyban tanulunk, hanem partnerként, ahol a gyereknek ugyanúgy igaza lehet, mint a pedagógusnak.

Cselekszünk, tapasztalunk - így tanulunk

A tapasztalaton alapuló tanulás, ami hosszú távon megmarad. Kipróbálni, megtapasztalni, ahelyett, hogy csak beszélnénk róla. Akkor tudunk valamit, ha azt – akár megváltozott keretek között is – alkalmazni tudjuk.

Varietas delectat - a változatosság gyönyörködtet

Olyan sokrétű pedagógiai eszköztárat használni, amely képes a gyerek figyelmét lekötni és aktívvá tenni a tanulás folyamatában.

Kis színes és személyes

Amikor a honlapot tesztelték a barátaim, többen mondták, hogy a képekről nem jön át, hogy milyen vagyok valójában. A legkedvesebb barátnőm pedig nyomatékosította a kérését még néhány példa fotóval is, amiket közös kirándulásainkon a férje készített. Olyan képeket vár – monda Ő – , ahol “elememben vagyok”, ahol látszik a szememben a csillogás, a huncutságom, a vitalitásom.

Nem természetem megosztani a magánéletem semmilyen online térben, de most megfogadtam a tanácsot (köszönöm, Zsuzsa :)). 

Bízom benne, hogy ezeknek a  képeknek sikerül valamit átadni abból, ami és amilyen vagyok, amit a tanítványaim számára is közvetíteni tudok.