Tanulás tréning az iskolában
Hihetetlen… az iskolában mindent tanulnak a gyerekek, csak
HATÉKONYAN TANULNI nem tanulnak meg.
Jó volna változtatni ezen?
Tanulási technikák - 100% gyakorlat
Konkrét módszerek a “hogyan értsem, tanuljam, jegyezzem ezt meg?” problémák megoldására.
kudarcok kezelése,relaxáció
A sikertelenséggel, a “nem vagyok képes rá” negatív hozzáállással való sikeres megküzdés módszereinek ismerete és gyakorlása kialakítja és fenntartja a tanuláshoz való pozitív hozzáállást.
énkép, önismeret
A tanulás, az iskolai munka sikerességének egyik alapfeltétele a megfelelő önismeret: a tanulók saját erősségeinek felismerése – felismertetése.
Pedagógusként és szülőként is azt mondom, hogy a gyerekeknek/diákoknak utat kell mutatni, hogyan építsék fel saját hatékony tanulási módszereiket. A tanuláshoz kapcsolódó iskolai kudarcélmények a tanuláshoz való negatív hozzáálláshoz vezetnek, és ez döntő hatást gyakorolhat a pályaválasztásra.
Tapasztalom, hogy a diákok igenis tudnak lelkesedni a tanulásért, munkál bennük az izgalom az új dolgok megismerése iránt.
Hiszem, hogy ha nem csupán “elszenvedői”, hanem aktív alakítói saját tanulási folyamatuknak, önbizalomteljesek és eredményesek lesznek a tanulásban.
Mit tanulhatnak meg a gyerekek az iskolai Tanulás tréningeken?
Korosztálynak megfelelő tematika

Alsóban fontos megalapozni az önálló tanulást, ki kell alakítani alaprutinokat, hogy később tudjon mire építeni a gyermek.
A Tanulás tréning 3-4. ebben segít, a korosztály igényeinek megfelelően játékosan, sok mozgással, tapasztalással.
Választható témák a korosztályban:
5 szabály a sikeres tanulásért
énkép, önismeret
memoriter tanulási technika
idegen szavak tanulási módszer

A felső tagozat első első két évében meg kell szokni sok új tantárgyat és tanítási stílust, új tanárokat. Nő a tananyagmennyiség, rendszeresek a számonkérések. Fontos, hogy ebben a korban segítséget kapjon a gyermek, hogy minél több sikerélménye legyen.
A Tanulás tréning 5-6. a korosztály igényeinek megfelelően segít a gyerekeknek, hogy ne veszítsék el a tanulási kedvüket. A tréningen kooperatív módszerekkel oktatunk.
Választható témák a korosztályban:
énkép, önismeret
otthoni tanulás alapszabályai
tanulás tervezés
jó cél meghatározás
memoriter tanulási technika
relaxáció és önmotivációs gyakorlatok
hogyan tanuljunk hatékonyan vázlatból – a vázlat kiegészítés módszere
felkészülés dolgozatra

Ez a korosztály már gimnazista, vagy gimnáziumi felvételire készül. Vagy megtapasztalta már mennyire másképp kell tanulni, mint általános iskolában, vagy hamarosan meg fogja. Még az utolsó pillanatokban van, hogy a tanulási módszerei megváltoztatásával javítsa az eredményeit, és – ami ebben a korban a legfontosabb – csökkentse a tanulásra szánt időt.
A Tanulás tréning 7-9. ismerve a korosztály érettségét, kritikus gondolkodását, partnerségét a konstruktív vitában, kooperatív technikák alkalmazásával tapasztaltatja meg az egyes technikák működését a gyakorlatban.
Választható témák a korosztályban:
énkép, önismeret
otthoni tanulás alapszabályai
tanulás tervezés
jó cél meghatározás
memoriter tanulási technika
vázlatkészítés írott vagy hallott szövegből
hogyan tanuljunk hatékonyan vázlatból – a vázlatkiegészítés módszere
relaxáció és önmotivációs gyakorlatok
felkészülés dolgozatra
sikeres szóbeli felelet
jó prezentáció készítés alapvetései
szóbeli prezentációs készségek
Hogyan tanulunk az iskolai Tanulás tréningeken?
Kooperatív módszerekkel

A kép a budapesti Szent István Gimnáziumban készült, a 7. osztályosok tanulás tréningjén.
A diákok megtanulnak TANULNI!
A tanulás tréningek nem előadások, ahol a résztvevő passzívan fogadja be, amit az oktató a pulpitusáról állít, hanem gyakorlatorientált, interaktív, a diákok aktív, cselekvő részvételével zajló foglalkozások. Hiszek abban, hogy a tréningek kooperatív szervezésével egyszerre tanulnak tanulni és fejlesztik azokat a szociális képességeiket, amelyek elengedhetetlenek a későbbi sikeres helytálláshoz a munkában és a magánéletben.
a feladatok kapcsán folyamatos interakcióban vannak társaikkal, így fejlődnek olyan szociális készségek, mint az egymásra figyelés, a türelem, a másik gondolatának tisztelete, a konszenzuskeresés képessége
megszilárdul a felelősségvállalás képessége, hiszen a feladatokban meghatározott egyéni felelősséggel vesznek részt
fejlődnek a gondolkodási, tanulási képességek, hiszen a társas interakciók miatt sok különböző típusú ingert kap az agy
magasabb a foglalkozások élvezeti értéke – a diákok szeretnek egymással-egymástól tanulni, kooperatív helyzetekben sokkal érdeklődőbbek, aktívabbak, motiváltabbak
A kép a budapesti Szent István Gimnázium 7. osztályának tanulás tréningjén készült.
Mit várható az iskolai Tanulás tréningtől?
Változás a diák tanulásában
Tudatosabban tanul
Tanulási célnak megfelelő, több technikát használ. Jól tervezi a feladatokhoz az időt. Konkrét és mérhető tanulási célokat állít fel, és azokat eléri.
Felelősségtudata nő
Felismeri, hogy felelős a saját tanulásáért és eredményeiért.
Jól osztja be az időt
Jól tervezi a tanuló és pihenő idejét.
A feladatait tudja priorizálni saját tanulási típusának és aktuális lelkiállapotának függvényében.
Képes együttműködni
Képes közös célért társaival együtt dolgozni, képes a konszenzus keresére, és el tud fogadni a magáértól eltérő véleményt.
Épít az erősségeire
Ismeri az erősségeit és a fejlesztendő területeit a tanulásban. Az erősségeinek megfelelően választ tanulási technikákat.
Sikerélménye van
A tanulási technikák használatával sikeresebb lesz a tanulás. Az eredmények pozitívan hatnak a motivációjára és tanuláshoz való viszonyára.
Tanulás tréningek az iskolában …
A tanulást is meg lehet tanulni!

Választható témák száma: 3
4 x 45 perces foglalkozás
3.500 Ft/fő

Választható témák száma: 5
6 x 45 perces tréning
5.000 Ft/fő

Választható témák száma: 7
8 x 45 perces tréning
6.500 Ft/fő

Ajándék 2×45 perc mini tréning a pedagógusoknak
“Hogyan gyakorolják a gyerekek tanórán a tanulási technikákat?”
Tantárgyfüggetlen gyakorlati tippek, ötletek, hogyan tegye a pedagógus minden tanórája részévé a tanulási technikák gyakoroltatását. Szakértői mozaikkal, amely az egyik legizgalmasabb és legsokoldalúbban használható kooperatív technika.
* A feltüntetett árak budapesti iskolai helyszínekre érvényesek. Budapesten kívüli helyszíneken a tréningek árai változhatnak. A foglalkozások min. 20 fő részvételével rendelhetők. Vedd fel velünk a kapcsolatot vagy kérj konkrét ajánlatot!
** A korosztályonként megadott választható témák számát lehet bővíteni a tréning napok számának növelésével. Mivel a foglalkozások nem hagyományosan – frontálisan, “tréner beszél és gyerekek hallgatják” módon – szervezettek, ezért az egy napon, a gyerekek számára hasznosan feldolgozható témák számát a kicsiknek 3, az 5-6. osztályosoknak 5, a nagyoknak 7 témában korlátoztuk. A témák bővítése tehát két napos tréning keretein belül valósítható meg hatékonyan.
Szülők, pedagógusok mondták…
Tapasztalatok az iskolai tanulás tréningekről
Fontosnak tartottam, hogy a friss gimnazista gyerekeim kezébe egy komplett tanulástechnikai eszköztárat adjak, még az első félévben. A tréning nagyon jól sikerült, a gyerekek hasznosnak tartották. Különösen a kooperatív csoportmunkás részeket értékelték. A szülőktől is pozitívak a visszajelzések, a gyerekek azóta sokkal tudatosabban készülnek a megmérettetésekre.
A történelmet a legidőigényesebb tanulni – ezt szokták mondani a gyerekeim. A tavaszi karantén ideje alatt meg kellett tapasztalniuk, milyen ha önállóan kell tananyagrészeket feldolgozniuk. Okulva ebből a szeptembert rögtön tréninggel kezdtük. Nagyon örülök, mert így a novemberi online oktatás már felkészültebben érte őket. Sokkal kevesebbet panaszkodtak, és úgy tűnik, hogy a tanult módszereket alkalmazzák.
Az alsó után felsősnek lenni nehéz feladat, ezért gondoltam, hogy felvetem a szülőknek, támogatnának-e ebben. A tréning megvalósult, a gyerekek lelkesek voltak, sok újat hallottunk. Azóta én is próbálok az óráimon önálló tanulásra nevelő feladatokat kitalálni. Nagyon köszönjük.
Nálunk szerencsére nagyon összetartó szülői közösség van, így sikerült a tréninget iskolaidőben, az iskolában megszervezni. Pozitívak a visszajelzések a többi szülőtől, a gyerekek nagyon élvezték a foglalkozást, a közös munkát. Sok újat és hasznosat tanultak.
Örültem, amikor szülőin felmerült az ötlet. Azt gondolom, minden szülő látja, hogy mennyire fontos tanulni is megtanulni. Sokat kaptak, már csak rajtuk múlik, hogy mennyit fognak használni belőle.

Van olyan kérdésed, amire nem találtál választ?
Összeállítottunk egy listát azokból a kérdésekből, amelyek fel szoktak merülni az iskolai tanulás tréningek kapcsán. Böngéssz a vonatkozó gyakran előforduló kérdések között!
Hasznos lenne egy
tanulás tréning
a Ti osztályotokban is?
Szervezzük meg együtt!
Beszéljünk a tartalomról!
Online felvesszük a kapcsolatot, megbeszéljük, hogy az adott közösségnek milyen igényei vannak a tematikával kapcsolatban. A tréningek tartalma rugalmasan alakítható, az egyes korosztályoknak ajánlott témákból lehet választani!
Beszéljünk a formáról!
Igény szerint egyeztetünk a pedagógusokkal/teljes szülői közösséggel, hogy a szervezés zökkenőmentesen mehesssen.
Formális jelentkezés
Miután a tréning tartalmát közösen kialakítottuk, már csak a formális jelentkezés van hátra!
Tanulás tréning a Ti iskolátokban is!
Kérj személyes konzultációt!