ADHD-S A GYEREKEM – HOGYAN SEGÍTSEK NEKI jól A TANULÁSBAN?

Az otthoni közös tanulás ADHD-s gyerekkel mindkét fél – gyerek és szülő- részére egyaránt rémálommá, kapcsolatrombolóvá válhat, ha a felnőtt nincs felkészülve különböző tanulási helyzetekben a megfelelő eszközöket bevetni.

Minden szülő azt szeretné, hogy a gyereke sikeresen vegye az iskolai akadályokat, és ezért hajlandó időt-energiát nem kímélve segíteni, támogatni őt az otthoni tanulásban.

Vajon TE megtalálod a segítségnyújtásnak azt a formáját, ami a legmegfelelőbb a gyereked fejlődéséhez?

tanulásfejlesztés Péter Kata

Péter Kata tanulásfejlesztés-tréner vagyok.

Pedagógusként és tanulásfejlesztés-trénerként ADHD-val diagnosztizált gyerekekkel és szüleikkel foglalkozom.  Megkönnyítem mindkét fél számára az otthoni tanulást és az iskolai boldogulást. Hiszem, hogy az ADHD egy állapot, amelyet meg lehet tanulni jól és türelemmel megélni, a nehézségeit a magunk javára fordítani.

Fontosnak tartom és teszek is azért, hogy az osztályteremben a pedagógusoknak utat-módszereket mutassak, mit tehetnek azért, hogy egy ADHD-s gyermek  magabiztosnak, elfogadottnak és értékeltnek érezze magát az osztályközösségben.

TANULÁS TRÉNING ADHD gyerekeknek,

TANÁCSADÁS szülőknek A TANULÁS TÁMOGATÁSÁRA

Így dolgozom az ALSÓS gyerekek JÓL tanulásáért

Alsóban még nagy szerep és felelősség hárul a szülőre, hogy kialakítsa az otthoni JÓL tanulás szokásait a gyerekében. ALSÓBAN tehát a cél a szülőket megtanítani, HOGYAN tegyék ezt.

p

Beszélgetünk a szülővel

Kérdezek a gyerekkel, a tanulással, a szülő tapasztalataival, az otthon tanuláskor alkalmazott nevelési stratégiákról és a nehézségekről.  Közösen megfogalmazzuk, mi lenne a változás (iránya, időbelisége) mind a gyerekben, mind a szülőben.

w

Megismerem a gyermeket

Az egyéni erősségekre építő  segítségnyújtáshoz fontos, hogy legyen egy képem a gyerekről. Játékos felméréssel megnézzük a megfigyelőképességét, szövegértését, és hogy milyen tanulási típusba tartozik. Ennek alapján tudunk továbblépni, milyen tanulási stratégiák alkalmazhatók hatékonyan otthon.

w

Dolgozunk a szülővel

Egy-egy nehéz tanulási-nevelési helyzet megoldására konkrét módszereket próbál ki a szülő az útmutatásaim alapján, majd az ezek alkalmazásában szerzett tapasztalatokat visszacsatolja. 

2-4 alkalommal szoktunk találkozni.

TANULÁS TRÉNING ADHD FELSŐS gyerekeknek

Felsős gyerekek – kortól illetve érettségtől függően – már önállóan tanulnak meg tanulni. Minél idősebbek, annál kevésbé eredményes a szülőt közvetlenül bevonni az otthoni tanulás irányításába. Ezért felsőben a fókusz a gyerekkel megismertetni a számára hatékony tanulási módszereket.

p

Beszélgetünk a szülővel

Kérdezek az otthoni tanulással kapcsolatos tapasztalatokról, problémákról. Javaslatot teszek a szülő által elmondottak alapján a következő lépésekről. *

* Felsőben már a gyerekek kevésbé fogadják el a szülővel való közös tanulást. A gyerek korától/érettségétől/állapotától függően jöhet szóba az online tanulás tréning.

w

Felmérem a gyermeket

Az egyénre szabott legjobb segítséghez szükséges a kiinduló állapot felmérése. Megnézzük a tanulási típusát, olvasási sebességét, szövegértését, motivációját a tanulásra. 

Ezt követően döntünk a szülővel közösen, hogy milyen formában a legjobb számára a tanulásmódszertan tanulás.

w

Változás az otthoni tanulásban

A szülővel/gyerekkel együtt hozott döntést a gyakorlatba ültetjük: egyéni online tanulás tréning vagy személyes tanfolyam, vagy szülői tréning formájában.

ADHD TANULÁS TRÉNING ÉS SZÜLŐI TANÁCSADÁS árak

Tanulás tréning ADHD gyerekeknek - árlista

* Az első konzultáció ingyenes, amennyiben a konzultációt közös munka követi. A konzultáció befizetett díját a megrendelés végösszegéből vonjuk le.

** A tanulás tréning tematikáját a felmérés eredményeinek tükrében, illetve a szülővel való egyeztetést követően pontosítjuk, annak érdekében, hogy leginkább az Ő szükségleteit vegyük figyelembe.

|

Vallom, hogy minden gyerek más. Nincsenek olyan „receptek a tanulásban”, amelyek mindenkinél minden korban ugyanolyan jól működnek.

Tapasztalom, hogy minden ADHD-val élő gyerek MÁS. Ezért a legnagyobb kihívás, és egyben a legnagyobb öröm a szakmámban: megtalálni minden gyerekhez a különutat, a KULCSOT és együtt kiválasztani és szokássá tenni azokat a módszereket, amelyek NEKI személy szerint a leghatékonyabbak.

Ebben segítek a gyerekeknek és az Őket támogató szülőnek.

Szülők mondták…

Köszönöm a sok jó tanácsot és a javasolt eszközöket. Sokat tanultam a beszélgetésekből, és rájöttem, hogy nekem is sokat kell fejlődnöm ahhoz, hogy tényleg simán menjenek a dolgok. Köszönöm a hasznos iránymutatást, amit eddig kipróbáltam, az bevált :).

B. Kinga, 3. o. Balázs anyukája

Nagyon igyekszünk, mert végtelenül szeretjük Bálintot és sajnos sokszor érezzük úgy, nincsenek meg az eszközeink ahhoz, hogy jól tudjunk neki segíteni. De azt már szerencsére megtapasztaltuk, hogy ilyenkor meg kell találnunk azt a személyt, aki rendelkezik a szükséges tudással, és ebben az esetben a személyedben megint megtaláltuk 😊

K. Anita, 4. o. Bálint anyukája

Én hiába mondtam, tőlem nem fogadta el, amit megbeszéltünk. De Te megtaláltad a tréning alatt a szavakat, amikkel – bízom benne – a változás hosszú távú lesz. A kezdet mindenesetre biztató és annak nagyon örültem, hogy alig várta a találkozásokat, a dicséreteid szárnyakat adtak neki. Köszönjük.

M. Kriszta, 6. o. Ábel anyukája

Támogasd úgy a tanulásban, ahogy az NEKI a leghasznosabb!

Vedd fel a kapcsolatot Velem!