Egy képről történetet kitalálni és azt elmesélni a leghatékonyabb eszközök egyike, ha a gyerekünk fantáziáját, kreativitását és verbális kifejezőkészségét akarjuk otthon fejleszteni. Az iskolai olvasókönyvek is tartalmaznak ilyen típusú feladatokat, csak sajnos az osztályban ezekre ritkán kerül sor.

Itt a Húsvét, együtt van a család, a gyerekek szüneten. Lehet alkalmat találni a közös mókára.

A Kockásfülű Nyúl egyik kedvenc régi mesehős, aki mindig segít, ha valaki bajba kerül. Most a húsvéti nyuszi van bajban, neki kell segíteni.

Kreatív feladat

Készítettem 3 képet. Minden kép egy-egy feladat. Ki kell találni, mi történhetett a képen látható pillanatot megelőzően és hogyan végződhet a történet. A képek között nincs összefüggés, ám az is lehet egy külön kreatív kihívás, hogy a három képet egy történetbe fűzzék össze a gyerekek.

Variációk sokasága áll rendelkezésre, csak a mi fantáziánk szab határt, hogyan játszunk.

Tippek a játékra:

Kezdőknek – akik még soha nem játszottak hasonlót: adjunk elindulási pontot a gyerekeknek. Kérdezzünk rá, hogy milyennek látják pl. a húsvéti nyuszi arcát (érzelmek felismerése, non-verbális jelzések azonosítása). Kérdezzünk rá, hogy vajon miért érezheti így magát a nyuszi, mi történhetett? stb. 

Haladóbbak játszhatják úgy is, hogy  valaki elkezdi a mesélést és a másik, ha ötlete van, átveheti a szót, akár más irányba is terelve a történetet (Beugró – STOP játék). Mindenki hozzátehet egy-egy saját mozzanatot, így közös végeredmény alakul, ugyanakkor izgalmas és fordulatos is tud lenni a játék.

A kitalált történeteket akár “szinpadra” is lehet állítani – ha van tizenéves, aki kreatív kihívásnak érzi az előadás megrendezését instruálva a kisebb szereplőket.

Lehet úgy is játszani, hogy a gyerekek önállóan, egymás között kitalálnak az egyik képről egy történetet, és azt hangok nélkül (csak gesztusokkal, mozgással) előadják a szülőknek, akiknek azt kell megmondani, hogy melyik képről szólt az előadás.

Iskolai tapasztalatom, hogy a gyerekek nagyon kedvelik és lelkesen vetik bele magukat az alkotás folyamatába, ha egy történetet el kell játszani, vagy más befejezést kell kitalálni pl. egy mesének.

A társas, csoportos munka pedig együttműködésre nevel: közös célért dolgoznak, mindenkinek egyéni felelőssége van benne (pl. hogy jól mondja a szöveget, amiben megállapodtak). Munka közben pedig meg kell hallgatniuk egymást, érvekkel és ellenérvekkel kell egymást meggyőzniük és konszenzusra jutniuk. Mi ez, ha nem az életre való nevelés?

Jó szórakozást kívánok!

kockásfülű kreatív feladat gyerekeknek
kreatív húsvéti feladat
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a kooplab oldalát a Facebookon is!
 

Kérek értesítést az új bejegyzésekről!

7 + 5 =

Érdekesnek találtad?

Oszd meg a barátaiddal is!